“Macam poc0ng dah”-Aeril Tgh Kuarantin di rumah, sekali dia nampak ‘lembaga’ hitam

Umum mengetahui, usahawan dan pelakon terkenal Aeril Zafrel, telah sah dij4ngkiti C0vid-19, semalam. Walau bagaimanapun, kesemua ahli keluarga dan kakitangannya disahkan negatif setelah melakukan ujian calit Rapid Test Kit (RTK) di sebuah klinik swasta.

Oleh kerana Aeril terpaksa menjalani kuarantin di rumah, isteri dan anak-anaknya dipercayai tinggal di bilik berasingan agar kesemua mereka terhindar daripada wabak berkenaan.

Bagi mengambil semua barang keperluan diri yang diperlukan, gelagat Wawa yang memakai pakaian perlindungan diri (PPE) sewaktu hendak masuk ke dalam bilik tidurnya ternyata mencuri tumpuan netizen.

Nampak sekejap pun jadilah. Hehe macam pocong dah. Cer teka sapa?

Menurut isteri kepada Aeril iaitu Wawa Zainal, sebelum dia hendak naik ke ruang bilik tidur mereka, pelbagai barang keperluan sudah terlintas di dalam fikirannya.

Antara barang yang ingin diambil ialah, pencuci muka, serum serta ubat-ubatan.

VIDEO:


Ujar Wawa lagi, dia sempat memakai pakaian perlindungan diri sewaktu hendak mengambil semua barangan keperluan tersebut.

Namun begitu, hanya pakaian sahaja sempat ‘dicapai’ sewaktu masuk ke dalam bilik. Ini kerana, dia berasa terlalu panas ketika memakai pakaian perlindungan tersebut .

Sedih berbaur lucu

Menurut Wawa, sblm naik mcm2 benda dia nak ambil pencuci muka . serum ubat2an..sekali da naik lupa semua benda baju je sempat capai panas pakai ppe suit tu


Rata-rata netizen terhibur melihat gelagat Wawa sewaktu memakai PPE. Namun, ada juga yang sedih melihat Aeril yang terpaksa kuarantin berasingan seorang diri.

Pelakon dan usahawan terkenal, Aeril Zafrel berkongsi berita yang dirinya disahkan p0sitif C0VID-19.

Menurut aktor tampan itu, keputusan itu diperoleh pada Rabu malam selepas dia menjalani uji4n s4ringan di sebuah klinik swasta.

Kata Aeril dalam hantaran di akaun Instagram peribadinya itu, dia menjalani ujian berkenaan dengan pembantu peribadi yang juga pengurusnya.

Aeril berkata, pada Isnin lalu dia telah berkunjung ke rumah pembantunya itu untuk menziarahinya yang kurang sih4t sejak beberapa hari.

Sehari selepas itu, pelakon filem 7 Petala Cinta dan pengurusnya itu membuat keputusan untuk membuat ujian s4ringan sehinggalah dimaklumkan p0sitif.

Kata Aeril, buat masa sekarang dia menjalani kuar4ntin kendiri di bilik atas kediamannya.

Sehubungan itu, isteri Aeril iaitu Wawa Zainal dan tiga orang cahaya mata pasangan berkenaan juga telah menjalani ujian RTK dengan keputusan neg4tif.

Bagaimanapun, keluarganya itu masih menanti keputusan ujian PCR pulak

Aeril juga memohon peminat dan lima juta pengikutnya untuk mendoakan kesejahteraan isteri dan anak-anaknya.

Sumber: Aeril Zafrel via OH BULAN

Be the first to comment on "“Macam poc0ng dah”-Aeril Tgh Kuarantin di rumah, sekali dia nampak ‘lembaga’ hitam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*